Szybki rozwój nowych technologii umożliwił szerokiemu gronu użytkowników komputerów dostęp do sieci Internet, a co za tym idzie – dał reklamodawcom z całego świata w zasadzie nieograniczone możliwości dotarcia do odbiorców ze swoim przekazem reklamowym. Wraz ze wzrostem popularności Internetu, a także ze wzrostem szybkości łącz instalowanych w gospodarstwach domowych, nastąpiło odejście od tradycyjnych form reklamy tekstowej na rzecz reklamy audiowizualnej w postaci filmów wideo, materiałów reklamowych, product placementu i innych. Dotychczasowe środki przekazu powoli wypierane są przez – w opinii ekspertów z zakresu psychologii społecznej, marketingu oraz reklamy – skuteczniejsze formy oddziaływania na procesy decyzyjne.
Dzięki nim w dużo prostszy i tańszy sposób możliwe jest kreowanie wizerunku wśród nieograniczonej wręcz liczby odbiorców. Nie może więc dziwić, że coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na stworzenie promocyjnych filmów wideo, które w pozytywnym świetle ukazywać mają prowadzoną przez nich działalność, zachęcając do nabycia towarów lub usług potencjalnych konsumentów i partnerów biznesowych. W wielu sektorach gospodarki i przemysłu filmy reklamowe stały się jednym z podstawowych elementów marketingowych i reklamowych, a na ich stworzenie przeznaczane są rocznie stałe środki określone w budżecie przedsiębiorców.
Warto zastanowić się więc, czy także i my nie powinniśmy zainteresować się stworzeniem własnego filmu wizerunkowego. Tworzenie reklamowego filmu wideo zacząć należy od opracowania jego koncepcji, pomysłu, który realizowany będzie w dalszych etapach produkcji. Bardzo ważne jest stworzenie haseł reklamowych, które nie tylko zapadać będą w pamięć odbiorców, ale też wywoływać pozytywne emocje i skojarzenia. Czasem jednak może okazać się, że – ze względu na specyfikę produktu lub branży – warto skorzystać będzie z kontrowersyjnych sloganów, które wzbudzą dodatkowe zainteresowanie i będą stanowić przedmiot publicznych decyzji i debat. Kolejnym etapem prac nad materiałem filmowym jest stworzenie scenariusza. Należy zadbać o to, aby w możliwie najbardziej syntetyczny sposób przekazać odbiorcom wszystkie ważne treści, akcentując te z nich, które najbardziej zachęcić mogą do zapoznania się z ofertą przedsiębiorcy.
Dobrym pomysłem może być wprowadzenie do scenariusza elementów humorystycznych. Pamiętać jednakże należy, aby nie przesadzić z ich ilością, co może być postrzegane jako brak profesjonalności. Mając gotowy scenariusz, można przejść do etapu realizacji materiału oraz jego montażu. Zastanowić należy się nad tym, czy w klipie występować będą nasi pracownicy, czy też specjalnie do tego zatrudnione osoby. Warto mieć na uwadze, że ci pierwsi niekoniecznie mogą chcieć być uczestnikami realizowanego materiału, a zmuszanie ich do udziału wpłynąć może negatywnie na morale załogi. Jeżeli jednak są oni entuzjastami filmów wideo, ich udział w projekcie uwiarygodnić może przedstawiane w nich treści. Stworzony materiał należy następnie poddać obróbce i montażowi, wzbogacić o wstawki dźwiękowe – co da nam gotowy produkt w postaci klipu promocyjnego.