BIO
Jestem poszukiwaczem prawdy. Spaceruję tam i z powrotem i poszukuję prawdziwej prawdy. Kontempluję życie. Fotografuję. Podróżuje. Zadaję pytania. Robię to co lubię i jestem wolnym człowiekiem.

Wszystkie prawdy, które wam tutaj wyłożę, są bezwstydnymi kłamstwami.

8 pytań

W książce, która opowiada o 8 pytaniach jakie należy sobie zadać przed rozpoczęciem projektowania kampanii marketingowej znalazłem dość ciekawy fragment:

Wyobraź sobie, że biznes to podróż, w którą się wybierasz samochodem. Jeśli
nie znasz:

  • celu podróży
  • drogi
  • czasu potrzebnego na dotarcie do celu
  • szybkości, z jaką może jechać Twój samochód
  • spalania na 100 km
  • ceny paliwa

To jedynie przy bardzo dużym szczęściu taka podróż może się powieść. Nawet
jeśli dojedziesz to nie wiesz czy będzie to za 5 godzin czy za rok. Nic nie wiesz.
Kto rozważny wybiera się w podróż bez tej wiedzy? Chciałoby się powiedzieć:
„NIKT!”… a jednak 9/10 małych biznesów to taka właśnie podróż.

1 Comment.

  1. Plan jest tylko i aż środkiem, „zerem” na osi, gdzie z obu stron zalegają przeciwieństwa. Z jednej strony jest opisany przez Ciebie przypadek – a z drugiej zadufanie w planie [choćby bukartyk.com -> teksty -> „Kaszana”], a przez to niemożność jego korekty i elastycznego reagowania oraz niemożność dostrzegania okazji i zagrożenie utonięcia w procedurach. Tak samo ważne, a może i ważniejsze, jest myślenie przyszłościowe <> planu.

Skomentuj.